Kobieta Fora
Zastanawiam się czy branie leku o przed...... Metformina o przedłużonym działaniu


(^_^) Metformina o przedłużonym działaniu. Zastanawiam się czy branie leku o przedłużonym działaniu jest bezpieczniejsze dla organizmu od brania leku o "normalnym" uwalnianiu? Czy taki lek przynosi lepsze korzyści niż lek, z "normalnym" trybem wchłaniania? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Cześć dziewczynki .

Lekarz przepisał mi Glucophage XR 500mg, są to tabletki o przedłużonym działaniu do stosowania raz na dobę

Pozwolę sobie odkopać temat . Też biorę metforminę o przedłużonym uwalnianiu ze względu na zbyt wysoki poziom insuliny po wypiciu glukozy. To jest chyba insulinooporność. Miała któraś wizażanka podobny przypadek do mojego? Czy robiłyście sobie powtórny test tolerancji glukozy żeby sprawdzić postępy leczenia?
Pozdrawiam wszystkie insulinooporne.

Cytat:
Napisane przez gwiazdka93
Teraz to się już pogubiłam w tej diecie Póki co spróbuję wytrwać na tej o niskim IG, może będą jakieś pozytywne efekty.
U mnie hiperinsulinemia powoduje hiperandrogenizm, więc te objawy, o których piszesz nie są mi obce. Zwłaszcza hirsutyzm jest dosyć zaawansowany i stanowi dla mnie największy problem. Żeby tego było mało, inne gruczoły wewnątrzwydzielnicze zaczęły szwankować (tarczyca)
tsh czy tf4/tf3?

Nie napisałam jeszcze powodu, dla którego została mi przepisana Metformina. Zostanę zganiona z pewnością, bo lek ten przepisał mi lekarz na redukcję wagi. Moje pytanie zapewne nabierze teraz nieco innej barwy, bo będzie brzmiało: czy metformina o przedłużonym działaniu może wpływać na większy spadek wagi? Poza Metforminą biorę również Meridię.
Ale zanim mnie zaatakujecie, bo na pewno mnie zaatakujecie, to powtórzę raz jeszcze, oba leki przepisał mi lekarz.

Teraz to się już pogubiłam w tej diecie Póki co spróbuję wytrwać na tej o niskim IG, może będą jakieś pozytywne efekty.
U mnie hiperinsulinemia powoduje hiperandrogenizm, więc te objawy, o których piszesz nie są mi obce. Zwłaszcza hirsutyzm jest dosyć zaawansowany i stanowi dla mnie największy problem. Żeby tego było mało, inne gruczoły wewnątrzwydzielnicze zaczęły szwankować (tarczyca)

Cytat:
Napisane przez gwiazdka93
Dziękuję raz jeszcze za odp.
O diecie nisko węglowodanowej sporo czytałam, od dzisiaj mam zamiar ją pilnie przestrzegać. Endo. kazała mi z kolei jeść jedynie nabiał, wędliny, mięso, warzywa.
Ja miałam robioną pełną diagnostykę hormonalną, podczas dwukrotnej hospitalizacji. Właśnie na podstawie krzywej insulinowej stwierdzono hiperinsulinizm (poziom insuliny na czczo- 8,15 uIU/ml, po 2 h od obciążenia 75 g glukozy- 61,14 uIU/ml).
hmm ale tylko dwupunktowa? to za malo, powinno byc na czczo, po 1h, po 2h, i po 3h - i to jest pelna, w szpitalu tez nei robia bo po co? kto zaplaci? eh, ja musialam prywatnie
niemniej jednak 61 po 2h to nie tak zle ja mialam z tego co teraz patrze87 ale same mmetformina i dieta niskoweglowodanowa pomogly mi w srednim stopniu, i tak tylam jak nie liczylam skrupulatnie kcal lub jak zjadlam cos wiecej, mimo ze cukru unikalam, a jedynie czasem chelb czy ryz pelnozairniasty...najwiek sza poprawa byla jak zaczelam regularnie cwiczyc, po 3 latach praktycznie nie mialam objawow insulinoopornosci, potem wykluczylam calkowiecie zboza, straczki i nabial i odstawialam wszystkie leki, i mam sie lepiej niz kiedykolwiek jem 3 razy tyle i nie tyje, cera sie polepszyla, minely spadki energii i napady glodu
i to tez nie chodzi o niskoweglowodanowa diete w samym roxzumieniu ilosci zjdanych wgelui, bardziej o to zeby nie podnosic poziomu insuliny, np. nabial stymuluje jej wydzielanie, mimo ze ma niksi ig, podobnie pelnozaiarniste produkty. Mozesz zjesc 100 g wegli z warzyw i insulina drgnie o niewiele, a mozesz 30g z ocowocow i bedzie duzy skok. I niestety robi to spora roznice, przynajmniej ja tak obserwuje u siebie i u innych, ze nie tylko ilosc wegli ale tez ich jakosc ma znaczenie.
Masz jakies objawy insulinoopornosci? nadwaga, tradzik, napady glodu, zmeczenie, hirsutyzm?

Cześć dziewczynki
Lekarz przepisał mi Glucophage XR 500mg, są to tabletki o przedłużonym działaniu do stosowania raz na dobę. Zastanawiam się czy branie leku o przedłużonym działaniu jest bezpieczniejsze dla organizmu od brania leku o "normalnym" uwalnianiu? Czy taki lek przynosi lepsze korzyści niż lek, z "normalnym" trybem wchłaniania? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Moim zdaniem(jestem farmaceutą) podaż metforminy będzie u niektórych redukować wagę. Przyczyną jest oczywiście blokada wchłaniania glukozy. To nadmiar glukozy przyswajanej w nadmiarze przekłada się bezpośrednio na rozmiary tkanki tłuszczowej, a nie spożywane tłuszcze czy białka.

Cytat:
Napisane przez gwiazdka93
Odświeżam wątek
Od 5 mies. leczę się z powodu hiperinsulinizmu lekiem Glucophage XR 500. 3 tygodnie temu endokrynolog zmniejszyła mi dawkę o połowę, z dwóch tabletek do jednej. Od kiedy przyjmuję mniejszą dawkę, zwiększył mi się apetyt, tyję... Przy dwóch tabletkach nie schudłam, ale waga była stała i łatwiej ją było utrzymać. W ciągu 4 tyg. przytyłam 1,5 kg. Czy któraś z Wizażanek była w podobnej sytuacji po zmniejszeniu dawki/ odstawieniu metmorfiny?
Metformina nie sprzyja tyciu, pomaga schudnac bo zmniejsza rekacje organizmu na cukier, tak ze nie ma gwaltownego skoku insuliny...
bralam metformine jakies 3-4 lata, nie schudlam dzieki niej raczej nic, po odstawieniu nie przytylam tez...
Generalnie nie jest to szkodliwy lek, pomaga w gospodrace weglowodanowej, ale z wlansego doswidczenia powiem Ci, ze bez diety nie bedzie efektow, jak dalej jesz produkty stymulujace wydzielanie insuliny, to zmniejszenie dawki faktycznie moze wplynac na zwiekszenie insulinoopornosci i brak redukcji wagi, moze nie od razu tycie, bo do tego trzeba troszke wiecej, ale powiedzmy ze jest to posrednio realne
Ja po zmianie diety na dawalam juz rady na glucophagu, byl za silny, mimo ze kiedys bralam 3x500 mg dziennie i efekty byly za male
Po zmianie diety mialam tak niski cukeir, ze tabletki powodowaly u mnie zawrorty glowy i zaslabniecia i odstawilam je, a insulinoopornosc zniknela....wiec dieta przede wszystkim.

TSH i FT4.

Cytat:
Napisane przez klora
zaden, ale ma zwiazek z insulin, im wyzszy jej poziom to czestszy glod, chociaz nie jest to cala prawda, bo nie tylko insulina wplywa na glod, ale pzrede wszystkim leptyna, o ktorej wiekszosc naszych edno nie slyszala nawet
i dieta bez cukru to za malo, tu sie stosuje diete niskoweglowodanowa dokladniej, ja cukru nie jadlam w ogole a mimo wszystko insulina byla wysoka, glownie dlatego ze wiekszosc produktow w naszej typowej diecie stymuluje jej wzrost
robili Ci pelna krzywa insulinowa przed przepisaniem metfrominy?
Dziękuję raz jeszcze za odp.
O diecie nisko węglowodanowej sporo czytałam, od dzisiaj mam zamiar ją pilnie przestrzegać. Endo. kazała mi z kolei jeść jedynie nabiał, wędliny, mięso, warzywa.
Ja miałam robioną pełną diagnostykę hormonalną, podczas dwukrotnej hospitalizacji. Właśnie na podstawie krzywej insulinowej stwierdzono hiperinsulinizm (poziom insuliny na czczo- 8,15 uIU/ml, po 2 h od obciążenia 75 g glukozy- 61,14 uIU/ml).

Cytat:
Napisane przez Tereskaa
Cześć dziewczynki
Lekarz przepisał mi Glucophage XR 500mg, są to tabletki o przedłużonym działaniu do stosowania raz na dobę. Zastanawiam się czy branie leku o przedłużonym działaniu jest bezpieczniejsze dla organizmu od brania leku o "normalnym" uwalnianiu? Czy taki lek przynosi lepsze korzyści niż lek, z "normalnym" trybem wchłaniania? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Z racji tego, że jest to lek regulujący poziom cukru w krwi to chyba nie przez przypadek masz ten o przedłużonym działaniu. Widocznie lepiej dla twojego ciała żeby uwalniała się substancja dłużej a po niższych dawkach niż od razu wysoki jej pozom w krwi i potem spadek. To nie witaminki - że masz metforminę o przedłużonym działaniu ma widocznie swój powód. A co do pogrubionego pytania - jest nie na miejscu pytanie nas o korzyści, bo każdego człowieka leczenie jest indywidualne - nie znamy twoich wyników, problemów, stanu zdrowia dokładnego, reakcji twojego organizmu na inne właśnie podawanie. Z takim pytaniem to jedynie do lekarza a jeśli ci właśnie taką metforminę przedpisał to chyba jednako miał do tego powód.

Odświeżam wątek
Od 5 mies. leczę się z powodu hiperinsulinizmu lekiem Glucophage XR 500. 3 tygodnie temu endokrynolog zmniejszyła mi dawkę o połowę, z dwóch tabletek do jednej. Od kiedy przyjmuję mniejszą dawkę, zwiększył mi się apetyt, tyję... Przy dwóch tabletkach nie schudłam, ale waga była stała i łatwiej ją było utrzymać. W ciągu 4 tyg. przytyłam 1,5 kg. Czy któraś z Wizażanek była w podobnej sytuacji po zmniejszeniu dawki/ odstawieniu metmorfiny?

Cytat:
Napisane przez gwiazdka93
Tak, o diecie wiem, endo. kazała mi być właśnie na diecie bez cukrowej, staram się ją utrzymywać. Mi nie chodzi o jakieś chudnięcie, po prostu nie chcę tyć. Na dwóch tabletkach właśnie waga stała w miejscu, a po zmniejszeniu dawki zaczęła iść w górę...
A wiesz może jak się ma leczenie metmorfiną do głodu? Endo. mnie pyta na każdej wizycie czy nie odczuwam głodu, a jaki to ma związek z metmorfiną?
zaden, ale ma zwiazek z insulin, im wyzszy jej poziom to czestszy glod, chociaz nie jest to cala prawda, bo nie tylko insulina wplywa na glod, ale pzrede wszystkim leptyna, o ktorej wiekszosc naszych edno nie slyszala nawet
i dieta bez cukru to za malo, tu sie stosuje diete niskoweglowodanowa dokladniej, ja cukru nie jadlam w ogole a mimo wszystko insulina byla wysoka, glownie dlatego ze wiekszosc produktow w naszej typowej diecie stymuluje jej wzrost
robili Ci pelna krzywa insulinowa przed przepisaniem metfrominy?

Copyright©2009-2014 Kobieta Fora All Rights Reserved Contact Us